יום ראשון, 30 בדצמבר 2012

טיפים ללקויות למידה-ההמשך

מזג אויר קר,שעות הערב המאוחרות.מציץ בפייסבוק כדי לראות אם יש תגובות ולייקים לפוסט האחרון.
"יפה,יש התענינות ותגובות" - חושב לעצמי בסיפוק.העקשנות שלי מתחילה לחלחל לתודעה של הורים ומורים,כאחד.
מה לעשות,כנראה אני אידיאליסט ללא תקנה.
"נעמה את שומעת",אני מתקשר בלי לחשוב על השעה,"יש המון לייקים ותגובות.אנשים מתחברים לטיפים ולדרך
שאנחנו מציעים להם.הם מתחילים להבין שיש פה משהו אחר.."
"כן,ראיתי.גם אני עוקבת."היא עונה בטון קצת עצבני.בטח אני מפריע לה בבדיקת מבחנים או משהו-אני מהרהר לעצמי.
"נפרסם טיפ נוסף?" אני שואל בהתלהבות."כן ,בכיף.למה לא.אתה יודע שאני בעד כול דבר שיכול להקל ולעזור
להורים וילדים, כאחד."-היא יורה בלי היסוס.
"לפי שיטת א.מ.ש-אותיות מובילות לשינוי",היא מתחילה בלי להודיע,
תלמיד/ילד שהאות ה-3 בשמו היא ב' זקוק לחיזוקים מידיים:  "אתה יכול", "אתה יודע" , "אני מאמינה בך" .צריך לשדר לו תחושת בטחון.התלמיד צריך לדעת מהי המטרה שעליו לבצע. לכן צריך לכתוב לו סדר יום מוגדר.

סדר יום יסייע לילד לדעת מהי המטרה ומדוע עליו לבצע את המשימות, ובנוסף,הוא צריך לדעת מהו היעד הסופי.
צריך להעצים אותו במה שהוא טוב, ולתת לו תפקיד שיגביר את תחושת הביטחון שלו – "זאב,היום אתה תהיה תורן ותכתוב את הילדים הטובים בדף, כדי שאדע למי לכתוב הערה טובה בסוף השיעור" , אם הוא מתנהג יפה אמרי לו: "תרשום גם את שימך" -  התפקיד יסייע לדימוי העצמי שלו ובכך יסייע לו לבצע את המוטל עליו.
לעומתו,תלמיד/ילד שבשמו האות ג' במקום ה-3  זקוק לגבולות ברורים. "אתה צריך להתנהג יפה, אתה צריך לבצע את המשימות.... " את חייבת לעמוד במה שאת מבטיחה לו "מילה זו מילה" אם לא תעמדי בכך הגבולות לא יהיו ברורים ובפעם הבאה הוא לא יאמין לך.
כמו כן,חשוב לפנות אליו במספרים : "יוגב,עד השעה 3.00 עליך לבצע את משימה 1, עד השעה 3.30 עליך לסיים את משימה שניה" ולא לאפשר משא ומתן "עשיית השיעורים אינה נתונה לדיון, עליך לבצע את המשימות" ואל תשכחי להסביר את ההיגיון שבעשיית המשימות: "עשיית השיעורים אינה נתונה לדיון כי אתה חייב להיות כמו כל תלמידי הכיתה וברמת תלמידי הכיתה" (כך את יוצרת משמעות לדרישתך).
"תשמעי,כול יום אני לומד ממך משהו חדש-שאפו" אני אומר לה ומסיים את השיחה במהירות,כדי לכתוב לפני שאשכח.
נשתמע בטיפ הבא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה